FAQ  •  Registreren  •  Aanmelden

DM in Carré in 1984?

<<

Angelinda

Gebruikers-avatar

aDMinistrator
aDMinistrator

Bericht 22 Sep 2014, 07:39

DM in Carré in 1984?

Hoi,

weten jullie of het concert in Carré op 15 December 1984 überhaupt heeft plaatsgevonden? Ik zie net dat een nederlandse fan ooit op het HOME forum heeft gezegd dat deze nooit heeft plaatsgevonden. Alleen het concert op de dag erna, in Rotterdam, vond blijkbaar plaats. Maar op allerlei sites inclusief de officiële site staan beide data...
Was iemand er misschien bij?
<<

Puffino

Gebruikers-avatar

aDMinistrator
aDMinistrator

Bericht 22 Sep 2014, 10:18

Re: DM in Carré in 1984?

Interessant, wist niet eens dat het ZOU plaatsvinden.

Denk het niet, eerlijk gezegd, dat dit concert er werkelijk geweest is. Wat is dat toch, we hadden wel pech in ons land ;-)

Geinig, Tinygirl, jij weet dat VAST wel! "Kom er maar in, Tiny"
Puffino

DM minded freak
<<

Angelinda

Gebruikers-avatar

aDMinistrator
aDMinistrator

Bericht 22 Sep 2014, 22:28

Ja ik dacht ook, "Dit klinkt als iets wat Tinygirl vast wel moet weten". :P
<<

Tinygirl

Music for the masses
Music for the masses

Bericht 23 Sep 2014, 11:35

Inderdaad weet Tiny het wel dat het er niet was..... Ze waren echt alleen de 16-de in De Doelen Rotterdam. Mijn legendarische dag van allereerste ontmoeting met onze mannen. Dat vergeet ik natuurlijk nooit meer. Volgens mijn geheugen zouden ze wel een keer in Carré komen, maar niet in 1984. Ik heb nooit gehoord dat er toen sprake van was. Volgens mij was dat in februari 1988 en dat is toen afgezegd met voor mij nog steeds onbekende reden.
<<

Angelinda

Gebruikers-avatar

aDMinistrator
aDMinistrator

Bericht 23 Sep 2014, 21:24

Dat is dan grappig want op allerlei sites staat deze datum gewoon in het lijstje. Natuurlijk zitten er wel meer fouten in die lijst, en die wordt natuurlijk gewoon gekopïeerd en geplakt zonder dat het gecheckt wordt, maar toch... Het lijkt me ook een beetje te gortig, om in ons kleine kikkerlandje 2 DM concerten achter elkaar te geven.

Thanks!
<<

Puffino

Gebruikers-avatar

aDMinistrator
aDMinistrator

Bericht 23 Sep 2014, 22:05

Feb 88 was Ahoy. Die was afgezegd, inderdaad. Was geen Carre.

Wanneer wel, hummm, leuke speurtocht!
Puffino

DM minded freak
<<

Tinygirl

Music for the masses
Music for the masses

Bericht 08 Okt 2014, 17:32

Ik weet het dan niet meer precies. Nu je het zegt was 1988 Ahoy en werd inderdaad afgelast. Ik zit nu echt heel hard na te denken (erg moeilijk als je blond bent), want ik weet dat er een keer Carré was bedoeld. Maar ergens rinkelt er een belletje over een gerucht, wel een zacht belletje.
<<

Angelinda

Gebruikers-avatar

aDMinistrator
aDMinistrator

Bericht 12 Okt 2014, 01:58

Dat is inderdaad zo, maar toch blijft het twijfelachtig waar deze data uiteindelijk vandaan komen. Al die sites kopïeren van elkaar.
Als je kijkt naar de T-shirts en posters die al voor de tour geprint werden, dan zie je "Amsterdam" staan. Dus Carré was denk ik wel ooit gepland, maar werd dan (denk ik) snel vervangen door De Doelen. Maar ik denk dat degene die de lijst op de officïele site heeft gezet beide data heeft onthouden. Zo zijn er nog wel een paar meer data op de officiele site die niet kloppen. Óf ze gingen al vanaf een heel vroeg stadium niet door, óf ze werden verplaatst, óf ze zijn op het laatste minuut gecanceld. Meestal zijn die foute data afkomstig uit landen waar DM niet zo populair is, zoals Chili, enkele Verenigde Staten, Servïe, Tsjechïe, Noorwegen, en Nederland. Er zijn denk ik niet genoeg fans in die gebieden die aan de wereld duidelijk kunnen maken dat die concerten niet door gingen. Een paar hardcore fans weten dat zulke concerten afgelast zijn, en toch blijven die data op allerlei sites staan. Zulke veranderingen zijn ook wel eens in Engeland en Duitsland gebeurd maar door de jaren heen zijn er dan genoeg Engelse en Duitse fans die wel duidelijk konden maken dat er wijzigingen waren geweest. En natuurlijk gebeurde dit allemaal ook voor het Internettijdperk.

Ik denk dat als Tinygirl nog nooit van dit concert gehoord heeft, dat het dan ook nooit gebeurd kan zijn, want het zou wel raar zijn als zij als Haarlemmer destijds wel van het concert in Rotterdam afwist maar niets van een concert in Amsterdam.
<<

Tinygirl

Music for the masses
Music for the masses

Bericht 28 Okt 2014, 21:50

8-)

Terug naar Stories of old...